שוק של תחמנים

יבואן הזמין מוצר מסין והמוכר הציע לו הובלה ימית במשלוח חלקי במחיר מגוחך. הצעה נראתה ממש מפתה והוא הסכים, אבל כשהמשלוח נפרק ביעד המוביל (NVOCC) הוציא לו חיוב בעבור הוצאות מקומיות (לפני העמילות) בסכום כזה ששערותיו סמרו.

היבואן פנה אלי לעזרה וביקש לבדוק האם אפשר "לעשות משהו", כי החיוב המקומי הורג לו את הכדאיות בעסקה. הסברתי לו שבשלב זה אי אפשר לעזור.

ראו, זה די פשוט. כלל ראשון: אין ארוחות חינם.

• הכותב פועל בענף הלוגיסטיקה בישראל, בארה"ב, במזרח הרחוק ובאירופה. הוא מתמחה בתחומי הבלדרות, הלוגיסטיקה הבין-לאומית, השילוח וההובלות היבשתיות, ומשמש כיו"ר וכבעלים בקבוצת דוידסון (הולנד), העוסקת בלוגיסטיקה אירופית ובהובלה בין-לאומית באוויר ובים.

הכתבה המלאה בגרסה למנויים.
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות